Zelf aan de slag

Wil je alvast zelf aan de slag gaan?

Voedingsdagboek Bereken je BMI Gezonde Recepten Interessante Boeken Tips & Advies

Mijn Voedingsdagboek naar een bruisend en gezond leven

Wil je alvast zelf aan de slag? Wat dacht je van je voeding noteren gedurende een aantal dagen? Je zal ervan versteld staan hoeveel bewuster je gaat eten en drinken als je alles opschrijft. Voeding noteren opent soms je ogen, vaak komt dan het besef bijvoorbeeld dat je voornamelijk ’s avonds snoept, dat je overdag bijna geen water drinkt, dat je je grootste portie eet bij je avondmaal, dat je veel snoept als je je verdrietig of eenzaam voelt… Allemaal interessante zaken om mee aan de slag te gaan.

HET VOEDINGSDAGBOEK IS NIET MEER VOORRADIG!

Lees verder… →

Bereken je Body Mass Index (BMI)

Ben ik te dik? Veel mensen vragen het zich af. In dit filmpje bekijken we een aantal methodes die je kunnen helpen bij het bepalen van jouw ideale gewicht. We leggen ook uit wat de Body Mass Index of BMI is en hoe je die kan berekenen.

Lees verder… →

Gezonde en lekkere recepten

Vispapillot

Je eet wel graag vis maar weet niet altijd goed hoe vis te bereiden? Probeer dan eens deze supergemakkelijke papillot! Vis is een goede eiwitbron en zorgt voor een goede verzadiging. De krielaardappelen leveren dan weer trage koolhydraten die voorkomen dat je snel terug honger of zin naar zoet krijgt. Beter een volwaardige en evenwichtige maaltijd dan meer snoepen tussendoor! Deze papillot kan je bovendien ook op voorhand bereiden om de ‘avondrush’ wat te verlichten…

Lees verder… →

Interessante boeken

Troost zoeken in eten, al is het maar om je minder verdrietig of minder eenzaam te voelen, veel mensen hebben ermee te kampen. Maar dit troost-eten is vaak een tijdelijk lapmiddeltje. Je voelt je een kort moment beter maar nadien voel je je weer schuldig en vaak nog slechter door voordien.

Lees verder… →

Tips & Advies

Ontdek hier enkele gratis tips en wat gratis advies.

Lees verder… →

Recepten

  • Vispapilot met feta en tomaat Vispapilot met feta en tomaat
    Benodigdheden (1 persoon): 150g vis, 30g feta, 2 vellen bakpapier, 10 kerstomaatjes, een 5tal zwarte ontpitte olijven, 1 rode ui, paprikapoeder, 1 eetlepel groentenbouillon Neem...
    Lees verder

Boekrecensies

Nieuws

  • Wil jij je ook terug op en top voelen én jouw stabiel gewicht bereiken? Schrijf je dan nu hier GRATIS in voor een inspirerende presentatie boordevol tips, praktijkvoorbeelden en zelf-aan-de-slag oefeningen.
    Lees verder

Adres

Trees Peersman
Lange Beulestraat 46
9250 Waasmunster
0476/27 99 89
trees@treespeersman.be