Dit jaar géén goede voornemens?

De bladen staan er weer vol van: goede voornemens. Elk jaar weer opnieuw maken we in januari massaal plannen om in het nieuwe jaar onze dromen waar te maken en een paar dingen radicaal te veranderen. Jammer genoeg hebben de meeste mensen hun goede voornemens in februari al weer opgegeven. Als we het nu dit jaar eens anders deden? Met onderstaande tips lukt het dit jaar wél!

  • Doe niet alles tegelijk! Begin met 1 voornemen: meer bewegen; gezonder eten; stoppen met roken, meer me-time nemen…

  • Probeer dit éne voornemen alvast minstens 1 maand vol te houden, bepaal een concreet korte termijn doel en evalueer eind januari je resultaat.

    Volgens recentelijk onderzoek is er meer kans op langdurig succes als je de eerste maand je doel hebt gehaald. Een maand is namelijk al erg lang, maar het is wel te overzien.

  • Laat je steunen door iemand uit je omgeving: je moeder, een vriend(in) of een professionele coach. Extra steun betekent een extra stok achter de deur en grotere slaagkans.  Mocht je info zoeken omtrent individuele voedingscoaching, kan je dit hier vinden.

  • Maak je doel echt concreet én meetbaar. Bijvoorbeeld: elke week minstens 2 keer bewegen; elke dag 2 stukken fruit eten, elke dag 8 glazen water drinken…  

  • Zorg ervoor dat je voornemen realistisch is. Ga niet ineens elke dag sporten als je dat niet gewoon bent of verbied jezelf niet ineens elk voedingsmiddel.

  • Voorzie motiverend beeldmateriaal! Een foto van jezelf waar je je goed voelde, een foto van vroeger, een beeld dat je aanspreekt, een spreuk… Beeldmateriaal dat je ergens opvallend op zou kunnen hangen (bv aan de koelkast, in de snoepkast, in je handtas) als een dagelijkse herinnering aan jouw goede voornemen.

  • Neem de draad telkens terug op als het even dreigt mis te lopen. Elk veranderingsproces is er een van vallen en opstaan. Je hebt op een minder moment de keuze om op te geven of gewoon door te gaan, zorg ervoor dat je gewoon weer op de gezonde voet verder gaat.

  • Zeg elke dag meermaals tegen jezelf: YOU CAN DO IT! Motiveer jezelf keer op keer!

Mijn goed voornemen voor 2015 is alvast jou minstens 1 keer per maand nuttige tips omtrent voeding te bezorgen vergezeld van een recept. Wil je graag het januari-recept Vispapillot met tomaat en olijfjes ontdekken, klik dan hier.

Ik wens jou verder nog een liefdevol en succesvol jaar.

Laat een reactie achter

Recepten

  • Vispapilot met feta en tomaat Vispapilot met feta en tomaat
    Benodigdheden (1 persoon): 150g vis, 30g feta, 2 vellen bakpapier, 10 kerstomaatjes, een 5tal zwarte ontpitte olijven, 1 rode ui, paprikapoeder, 1 eetlepel groentenbouillon Neem...
    Lees verder

Boekrecensies

Nieuws

  • Wil jij je ook terug op en top voelen én jouw stabiel gewicht bereiken? Schrijf je dan nu hier GRATIS in voor een inspirerende presentatie boordevol tips, praktijkvoorbeelden en zelf-aan-de-slag oefeningen.
    Lees verder

Adres

Trees Peersman
Lange Beulestraat 46
9250 Waasmunster
0476/27 99 89
trees@treespeersman.be