Wil jij graag jouw vet- en spiermassa professioneel laten meten?

Met deze nieuwsbrief wil ik je graag aankondigen dat ik vanaf oktober een nieuw praktijkadres heb te Waasmunster: Motus revalidatie en coaching Nijverheidslaan 23 te Waasmunster. Naast mijn praktijk in de Lange Beulestraat zal ik ook daar consultaties voedingscoaching doen.

Motus revalidatie en coaching is een uniek concept in de streek waar voeding en beweging zich op een deskundige manier ontmoeten. Je kan er terecht voor persoonlijke begeleiding in de fitness, groepslessen spinning of Body Balance, Born to move lessen voor de kids, bewegingsadvies, voedingsadvies, kinesitherapie en podologie. Voor elk wat wils dus, en dat alles in één gebouw en begeleid door een paramedisch team. Ikzelf vind het alvast een schitterend initiatief en geloof enorm in dit multidisciplinair concept.

Neem zeker een kijkje op de website www.motus.club of kom eens binnen voor een gratis proefles, een kennismaking of rondleiding. Iedereen welkom!

Bij de voedingscoaching  kan ik je  alvast bij Motus een extra service aanbieden: een professionele meting van vetpercentage, vocht- en spiermassa (BIA). Zo weet je ineens naast jouw gewicht ook jouw exacte lichaamssamenstelling en kan je veel gerichter jouw doel bereiken.  Lees hieronder verder hoe deze meting exact verloopt.

Tot 31 oktober bieden we een proefaanbod aan om deze vetpercentagemeting te laten uitvoeren aan 10€ per persoon (normaal tarief 25€). Wil je graag weten uit welke massa jouw lichaam exact bestaat, neem dan gerust contact op voor een afspraak via trees@stabielgewicht.be  Je kan tegelijk een kijkje nemen in het gebouw en kennis maken met de verschillende disciplines.

Ik ben alvast klaar voor deze nieuwe uitdaging!

 

Vet- en spiermassa meten!

De meting van vet-en spiermassa gebeurt dmv een wetenschappelijk gevalideerde BIA (voluit Bio electrische impedantiemeting) analyse. Dit is een medisch gevalideerde meting , die eenvoudig uit te voeren is.
Je totale lichaamsgewicht kan onderverdeeld worden in 3 compartimenten: vetmassa – extra cellulaire massa (vocht) – bio-actieve massa (spiermassa en organen)

Wil je evenwichtig vermageren dan is het belangrijk dat je bio-actieve celmassa (spieren & organen) optimaal behoudt of verbetert en dat je vetmassa afneemt. 1 kg vetweefsel verlies je pas als je minstens 7000 kcal meer verbruikte dan dat je opnam. Slaag je erin om elke dag 500 kcal meer te verbruiken ,dan dat je eet en drinkt, dan kan je na 14 dagen ong. 1 kg vetweefsel kwijt zijn.

Vooraleer je aan een dieet begint is het dus belangrijk om informatie te hebben over :

  • Het evenwicht in je lichaamssamenstelling

  • Je bio-actieve celmassa (spieren & organen)

  • Je basisenergiebehoefte

Hoe verloopt de meting ?

 1. De meting wordt liggend uitgevoerd, omdat het vochtgehalte van je hele lichaam belangrijk en bepalend is.
 2. Op (rechter)hand en (rechter)voet worden 4 electroden aangebracht. Via 2 electroden wordt een niet voelbare stroom door het lichaam gestuurd.   De 2 andere electroden meten de wijzigingen in deze elektrische stroom. Zo wordt de weerstand van je lichaam bepaald. 
Weerstand of impedantie is eigenlijk de mate waarin de elektriciteit door je lichaam stroomt of door je lichaamsweefsels gestopt wordt.

3. Als reactie  zullen de lichaamscellen, deze stroom even opslaan, vooraleer weer verder te laten stromen. Deze reactie geeft een maat aan van de hoeveelheid en de kwaliteit van je lichaamscellen.

De software zet via medisch gevalideerde formules, de gemeten waarden om in een uitgebreide analyse van je lichaamssamenstelling. Je diëtiste evalueert in één oogopslag of je lichaam te weinig, te veel of voldoende vocht bevat en hoe dit in je lichaam verdeeld is.
Dit is belangrijke info om je bio-actieve celmassa ( je spiermassa), je vetmassa en je basisenergiebehoefte correct te kunnen evalueren.

Aan de hand van deze analyse, zal je diëtiste samen met jou een voedingsplan  voorstellen. Een bewegingsplan kan je bij Motus uiteraard ook verkrijgen door de bewegingscoach.

 Tijdens het verdere verloop zal deze meting ook regelmatig herhaald worden. Zo wordt nagegaan of je lichaam voldoende vocht blijft behouden, en hoe je spiermassa reageert op je inspanningen. Kan je structuur en evenwicht in je voeding en levensstijl brengen,dan zijn je inspanningen ook op deze meting terug te vinden. Want elke goede keuze die je maakt, zal je ook kunnen aflezen in volgende meetresultaten!

 

Laat een reactie achter

Recepten

  • Vispapilot met feta en tomaat Vispapilot met feta en tomaat
    Benodigdheden (1 persoon): 150g vis, 30g feta, 2 vellen bakpapier, 10 kerstomaatjes, een 5tal zwarte ontpitte olijven, 1 rode ui, paprikapoeder, 1 eetlepel groentenbouillon Neem...
    Lees verder

Boekrecensies

Nieuws

  • Wil jij je ook terug op en top voelen én jouw stabiel gewicht bereiken? Schrijf je dan nu hier GRATIS in voor een inspirerende presentatie boordevol tips, praktijkvoorbeelden en zelf-aan-de-slag oefeningen.
    Lees verder

Adres

Trees Peersman
Lange Beulestraat 46
9250 Waasmunster
0476/27 99 89
trees@treespeersman.be